Txi-kung

Exercicis xinesos mil·lenaris per conservar la salut i prevenir les malalties segons la medicina tradicional xinesa.

El txi-kung o qigong (treball amb l’energia) ens ajuda a:

  • Equilibrar cos i ment (prevenir malalties).
  • Relaxar-nos.
  • Sentir-nos vitals i centrats.

El txi-kung són uns exercicis suaus, però beneficiosos i potents, que ajuden a conservar la salut i protegir de les malalties.

Les claus de la pràctica són una combinació de respiració, moviment, intenció, relaxació, estirament i elongació.

L’escola ensenya el txi-kung per a la salut publicat com a oficial a la República Popular Xinesa per la Chinese Health Qigong Association (http://jsqg.sport.org.cn/en/index.html): sistemes de txi-kung elaborats segons la pràctica tradicional del txi-kung i els darrers estudis sobre salut i moviment.


SISTEMES DE TXI-KUNG PER A LA SALUT

Claus de la pràctica

Pràctica diària i perseverància:

Com la gota d’aigua que erosiona la pedra després de caure al mateix lloc durant molt de temps. Així és com aconseguirem resultats reals.

Suavitat i movilització:

Els moviments suaus, però potents, desbloquegen tensions i ajuden a prevenir les malalties. Es treballa amb la movilització i en deixar espais a les articulacions.

Recordem que tot el que no es mou, es rovella.

Respiració profunda:

Acompasem la respiració amb els moviments, per nodrir tot els sistema de aire net i ajudar a expulsar el vell. És una porta per a la renovació interior.

Verticalitat:

L’alineament  de la columna vertebral corregeix les males postures degudes a les tensions diàries i la torna al seu equilibri original.

Anuncios
A %d blogueros les gusta esto: